söndag 13 augusti 2017

Julkort i augusti

Hej
Hoppas allt är bra med dig.
I veckan har vi haft en kanon vecka i södra Sverige. Förra lördagen var vi och cyklade på Ven (en pytteliten ö mellan Sverige och Danmark) och fick kanon väder. Den solen behövde jag verkligen. Sen har den visat sig under större delen av veckan.

Och när solen visar sig blev jag sugen på att göra julkort ;)
I tisdags så var jag ner om Roxstamp och köpte en heldel begagnade stämplar. Tro det eller ej men jag var inte ute efter Magnolia utan hÄnglar & stÄnglar-stämplar.  

Så idag bjuder jag på två julkort och naturligtvis så har jag gjort blommorna i Foamiran. Så kul och så personligt (egentligen blev det tre julkort. Men ett bloggar jag på tisdag för Marvelous Magnolia ;)  )




Jag har använt:
Magnolia - Tilda with little snowy ALC15
Färgläggning - Ansiktet och snögubbens näsa är distress ink och resterande är Distress oxider. Håret har fått streck av walnut stain marker efteråt.
Papper - Lana 300g
Diesen till misteln är en magnolia dies och utstansad i foamiran.
God Jul  (merry christmas in swedish) är stickers.



Jag har använt:
Maskat ihop 2st hÄnglar & stÄnglar-stämplar
Färgläggning - Ansiktena är färglagda med distress ink och resterande med distress oxider. Håren har fått lite walnut stain marker efteråt.
Papper - Lana 300g 
Blommorna och bladen är gjorda i foamiran. De röda julstjärnorna (poisetta) har fått vit gesso på sig.
God Jul  (merry christmas in swedish) är stickers.



Kul att du tittade in.

I morgon börjar allvaret med att åter börja jobba efter ett långt sommarlov. Börjar med möte, utbildning och planering och den 21/8 har jag åter de underbara eleverna hos mig. Men fram tills dess så njuter jag av att mina egna barn börjar sina lektioner i veckan så jag kan göra planeringen på torsdag och fredag hemma...ENSAM HEMMA ;)

Vardagen är faktiskt riktigt skön och utan den hade man inte värdesatt ledigheten ;) i alla fall är det vad jag intalar mig själv en grå novemberdag.

Kram Malin







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar