torsdag 1 juni 2017

En blomkruka

Jag bara älskar denna årstiden och värmen och allt doftar så gott. Så vad passar bättre än temat "Blommor & Trädgård" (flower & garden) hos Simply Magnolia denna månad?

Jag valde att göra ett blomkruk-kort. Ett kort där man drar upp blommorna som en tagg och skriver på.


Jag har använt:
Stämpel: Magnolia- Okay Tilda LE17
Papper: Canson Illustration 250g
Färgläggning: Distress refil och markers
Design papper: Prima
Dies: Magnolias humla från ett av klubb-kiten, Magnolias tag dies till min personliga stämpel, Craft emotions penseér. Fjärilarna är från Marta Stewarts bårdpunch. Magnolias dies på blomtaggens fram och baksida.
Övrigt: Fröpåsarna är gjorda i craftpapper. Motivet är utskrivit på laserskrivaren och sen har jag gjort en bild överföring på craftpapper oxh vikt ihop till en fröpåse. Penseérna är chalkade lite med distress oxid Iced Spruce. Humlornas vingar är vellum. Kanterna är chalkade med walnut stain. Vit gel roll-penna och en opak pearl penna till blommornas mitt.






Hoppas att du är sugen på att vara med i Simply Magnolias utmaning och skapa med lite blommor och/eller trädgårdskänsla.

När jag gjorde detta kortet så fick jag för mig att göra egna sukulenter i papper. så det gjorde jag och en beskrivning på det finns i mitt föregående blogginlägg som du hittar HÄR


Tack för att du tittade in. Hoppas vi ses igen
Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar