torsdag 2 mars 2017

Påskkort

Redan Mars?! 
Tiden bara rinner iväg och jag hoppas att våren är i antagande. I södra Sverige föll snön förra veckan när skolbarnen var lediga och hade "sportlov". Lite lyxigt med ett lov förknippat med skidåkning. Tyvärr blev det inte så för oss i år. 
Nästa skollov är i mitten av april...påsklov :) 
Så då passar mitt inspirationskort perfekt till vår nya utmaning på Simply Magnolia och denna månaden är det temat Påsk.

Ett påskkort i pastell med formen av ett ägg

Stämpel: Magnolia HE10-Bunny Tilda och ML08-Gunga
Färgläggning: Distress markers
Papper: Canson Illustration 250g
Grönt CS som är torrembossad
Dies: Oval (hålet i mitten där motivet är under) från Crealies dies, Murgröna från Sue Wilson. Tagen kommer från Magnolias set om 4 små tags.
Övrigt: Kanterna är chalkade med Walnut stain, 3D lack på ögon och trampdynorna, vit gelroll penna och 3D kuddar.





Jag ritade en ägg mall på ett papper och klippte sen ut kortstommen efter det. Ritade av mallen (2ggr, fram och baksida) på en grön CS som jag sen stansade hålet i. Sen torr embossade jag det gröna ägget. Framsidan sitter på 3D kuddar ovanför motivet för att skapa lite djup.

Detta är ett av de snabbaste kort som jag gjort...och jag är nöjd med dess enkelhet, färgerna och färgläggningen.

Hoppas nu du tar tillfälle i akt och är med i utmaningen under temat påsk.


Hoppas att du får en kanon vecka och tack för att du tittade förbi.
Kram Malin 

1 kommentar:

  1. Such a cute shaped card. Love your little Tilda
    Julie T

    SvaraRadera